torsdag 19 september 2013

Kapitel 27 - Sorg och slagsmål


Några dagar efter att Hachiko lämnat familjen så stod Brooke och försökte måla en tavla, det tog emot eftersom hon saknade den trogna hunden så mycket. Efter att ha stått och målat ett bra tag började Brooke känna sig konstig och tappade penseln på golvet och insåg att något hemskt var på väg och hända.



Brookes oro betydde bara en sak, att liemannen kom på besök och att Brookes dagar var slut och att hon skulle få hälsa på sin man som redan varit i himlen ett bra tag. Tikki såg på när liemannen kom för att hämta Brooke och hon kunde inte förstå att hon ännu en gång skulle förlora någon hon verkligen älskar, så snart inpå när hon förlorat sin älskade.


Tikki kände direkt när Brooke inte fanns kvar att hon var tvungen och göra något, hennes barn var inte hemma och hon kunde inte låta liemannen ta deras mamma ifrån henne på det här sättet. Så hon gick fram till liemannen i hopp om att han skulle ge tillbaka Brooke och låta henne leva ett tag till. 


Liemannen tyckte att Tikki var söt och kunde inte ta ifrån henne Brooke ännu, så liemannen återkallade Brooke och lät henne vara ett tag till. Tikki blev glad och hoppades på att Brooke inte skulle vara allt för arg på henne. Men hon var glad för att vara tillbaka bland sina nära och kära men samtidigt ville hon träffa sin Hal igen. Tids nog skulle hon få göra det, men när det visste ingen. 


Under tiden på stranden så flirta en kille med Gabby, hon frågade direkt om han hade något förhållande och det hade han.
- Om du vill flirta och hoppas på att det blir ett förhållande mellan oss så får du faktiskt ta och göra slut med din flickvän, jag vill inte slösa min tid på någon som är upptagen.
- Jag har redan funderat på att göra slut med min tjej så jag ska göra slut med henne så fort jag kommer hem sen.
Gabby kolla på Sean och förstod att han inte menade sina ord så hon gick därifrån utan och säga något.
Jamie stod vid vattenbrynet och iakttog hela incidenten som hände längre upp och han förstod på sin systers min att det inte var bra.


Gabby ringde till Matteo istället, han väntade på henne när hon kom hem och Gabby blev glad inombords.
- Hej Matteo, hur är det med dig?
- Jo tack det är bra med mig, hur är det med dig solstråle?
- Jo tack det är bra med mig också.
Gabby titta osäkert på Matteo och han såg hennes osäkerhet och leendet på hans läppar försvann.
- Gabby? Har det hänt något?
- Ja det kan man säga.
- Vad har hänt?
- Jag var på stranden och det kom fram en kille som flirtade med mig, jag sa till honom att om han ville flirta och hoppas på ett förhållande med mig skulle han göra slut med sin tjej, han försäkra mig om att han skulle göra slut och jag insåg när jag titta i hans ögon att han inte skulle göra det. Han har gått tillbaka till sin tjej.
Matteo tittade lite sorgset och gick sedan mot ytterdörren och Gabby bara stod och gapade.
- Vart ska du Matteo?
- Jag ska gå hem, jag är inte rätt kille för dig, jag har ett förhållande och jag ville bara hitta en flirt som jag hade kunnat ha kul med.

Gabby tittade på när Matteo gick ut genom dörren och försvann i den bil han kom med, hon bestämde sig för att åka hem till Sean för att konfrontera honom.



Den enda person hon hittade var Seans flickvän Emily, när Gabby såg henne blev hon ilsken så hon gick fram och gav Emily en örfil. Emily stod först bara och titta förvånat på henne men anföll snart med ett slagsmål.


Ett slagsmål hade brutit ut mitt på gatan och ingen hindrade dem från att slåss. Gabby fortsatte slå och försökte ducka undan alla slag som kom från Emily. 


Gabby stod som vinnare i slagsmålet, men det hon inte förstod var egentligen varför dem stod och slogs med varandra, Emily har ju egentligen inte gjort något fel utan det var ju Sean som gjorde fel och det är han som borde "straffas" för det han gjorde mot henne inte denna oskyldiga kvinna.
- Förlåt mig, jag vet inte varför jag gjorde det här. Jag tror jag är arg på Sean.
Emily tittade argt på Gabby, men ilskan försvann och Emily förstod varför Gabby var så arg på Sean.
- Jag förstår varför du är arg Gabby, trots att jag inte gillar dig längre så förstår jag varför.
- Hur kan du förstå?
- Jag har varit i din sitaution, han har haft en tjej innan mig och han gjorde precis samma grej som han gjorde mot dig.
- Men varför är du ihop med honom?
- Jag vet inte riktigt, men jag älskar honom. 



Samtidigt hemma hade liemannen åter kommit på besök, Tikki förstod direkt att det var henne han ville ha med sig denna gång och ingen annan. Var detta för att hon hade "räddat" Brooke?
Gabriel hade precis kommit hem då liemannen kom och hämtade Tikki. 


Hur kunde detta hända igen? Varför så snart, hade familjen inte fått stå ut med mycket dödsfall på sista tiden? Kunde de inte få sörja klart innan nästa dör? Frågorna var många och Gabriel och speciellt katten Malva kunde inte förstå varför Tikki var tvungen att lämna dem så snart. Först tog han Husse Hal, och sedan tog han Hachiko och helt plötsligt så orkade inte Brooke mer och hon dog men Tikki "räddade" henne från att behöva lämna sina barn, och nu kom han tillbaka för att hämnas och ta Tikki istället. 


Malva tittade på Gabriel med en ledsen min och förstod inte alls vad som skulle hända, skulle hon bli helt själv här i familjen Sims hus? Eller skulle det komma någon ny katt eller hund som hon fick tampas med. Gabriel såg hur ledsen Malva var och förstod att hon saknade både Hal, Hachiko och Tikki. Var familjen tvungen och adoptera ett nytt husdjur eller skulle de låta bli?

3 kommentarer:

  1. Men förbaskade Lieman...!!
    Det där var nästan för grymt... :'(

    Den enda trösten i eländet är väl att Brooke finns kvar ett tag till hos sina barn och att Tikki är återförenad med sin älskade Hachiko.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var grymt av liemannen och jag är väldigt arg på honom.

      Ja det är en liten tröst dock hade man ju tänkt när Brooke också dog att "ja nu får hon vara med sin älskade igen" men nä, den tanken varade inte länge.

      Radera
  2. Men herregud här dör dom på löpande band ... stackars familjen sims :-(

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!