söndag 8 december 2013

Kapitel 36 - Meditation och kärlekstriangel

Att få tvillingar det första man får som nybliven förälder är inte alltid lätt. Så ibland måste man få vara ensam lite och göra sin grej, och även få meditera lite.



Jamie satt länge och väl i badrummet. Han kände sig lugn men lugnet varande inte länge då hans lillasyster kom inklampande in i badrummet, tekniskt sett så hade hon all rätt att göra det eftersom det var hennes badrum och inte Jamies. Så han kunde inte direkt bli arg eller irriterad på henne för att hon kom och störde honom i meditationen.


Gabby börjar nästan bli desperat efter att få hitta sin stora kärlek. Precis som sin mamma, Gabby kände till sin mammas historia om att hon inte hittade sin kärlek och Gabbys pappa förrän hon blev vuxen och fick skynda sig att skaffa barn och gifta sig. Hon hoppades på att hennes historia skulle bli annorlunda och att hon inte alls behövde skynda sig och stressa.

Hon mötte Wilhelm Wangberg i parken, när hela familjen även tvillingarna åkte till sommarfestivalen. Gabby tog chansen och kysste honom i hopp om att han var den rätta, men till sin värsta mardröm fick hon leta vidare igen. Hon kände ingenting när hon kysste honom, besvikelsen strömmade över henne och hon åkte hem istället. I brevlådan hittade hon en inbjudan till Gabriels fest han hade planerat.


Hon visste dock inte om hon skulle gå på den här festen som hennes tvillingbror anordnade men hon gick ändå, och tur var väl det. Där hittade hon en gammal flirt Matteo Batista - Torres. Hon blev förvånad över att Matteo var där och att han umgicks med hennes bror fortfarande trots att dem inte hade blivit ihop. Matteo hoppades att Gabby skulle komma och att han kunde få en chans till.

Till både Gabby och Matteos stora förtjusning kände båda något när de kysste varandra och de träffades flitigt under den närmsta tiden. Gabby trodde inte att hon skulle bli så här kär i Matteo eftersom hon inte hade blivit intresserad av honom första gången dem träffades.


Efter några dagar bestämde sig Gabby för att ringa till Sean och säga att hon enbart vill ha honom som vän då hon inte alls gillade honom. Gabby hade en anledning till att hon inte hade några känslor för honom, han hade ljugit om att han hade en tjej. Som i själva verket var hans fru. Gabby fick nog och hade ingen lust att spendera en sekund till med honom.

- Sean, jag vill bara vara din vän.
- VA?! Bara vara min vän?
- Schyy, du behöver inte skrika, jag hör dig ändå.
- Varför vill du bara vara vän?
- För att jag inte har några känslor för dig och jag har dessutom hittat en annan som jag har fått känslor för.
Sean kunde inte tro sina öron, han gick därifrån rasande.


Gabby ringde till Matteo och han kom direkt. Hon kunde inte vänta, hon var tvungen att göra något som hon blev arg på sin bror, och nu ska hon göra precis samma sak.
- Matteo, jag älskar dig över hela mitt hjärta och jag vill kunna säga till folk att jag är någons fru. Så därför vill jag fråga dig om du vill gifta dig med mig?
Gabby tittade in i hans ögon och hon kände hur tårarna börja samlas i ögonen och hon var rädd för att han skulle säga nej.
- Gabby, jag älskar dig också och ja, jag vill gifta mig med dig.
De bytte ringar, men det slutade inte där. Gabby och Matteo valde att gifta sig i en privat ceremoni och Matteo flyttade in i familjen!


Matteo och Gabby gick och la sig tidigt den kvällen, dem fick köpa sig en dubbelsäng och ställa in den i det rum som skulle bli tvillingarnas rum. Men det gjorde inte så mycket eftersom tvillingarna fortfarande var småbarn och Gabby och Matteo letade efter ett hus som de båda gillade.

3 kommentarer:

  1. Oj, det gick fort... :O
    När man är desperat och letar efter kärleken så intensivt slutar det oftast inte så bra... jag hoppas att så inte blir fallet för Gabby.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag hoppas att det inte går åt skogen för henne. Det är egentligen bara vänta och se och hoppas på det bästa =)

      Radera
  2. Yeah! Äntligen är Gabby gift! :_D

    SvaraRadera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!